miercuri, 17 octombrie 2012

Bucurii duhovnicești la mănăstirile din Moldova și la moaștele sfintei Parascheva de la Iași


                                                                             Jurnal de pelerinaj
O persoană care a făcut parte din grupul de pelerini ce au vizitat săptămâna trecută mănăstirile din Moldova a alcătuit un mic jurnal pe care l-a trimis pe adresa de mail a asociaţiei. Prin ceea ce a aşternut în scris exprimă, în mare parte, bucuriile duhovniceşti pe care le-a trăit (Mărioara Morar):

In perioada 12-14 octombrie 2012, din Oradea, un grup de pelerini, împreună cu ASTRADROM, am mers la mai multe mănăstiri în Moldova.
După un drum parcurs de  8 ore am ajuns la Mănăstirea Paltin din Petru Vodă, unde se află şi pr.Iustin Pârvu, un călugăr cu viață sfântă. Fiecare dintre noi ar fi bine să ajungem la sfinția sa pentru o binecuvantare. Pr. Iustin ne-a primit cu o deosebită căldură sufletească. Deşi se găseau şi alţi pelerini la rând, pe noi fiind grup, ne-au lăsat să intrăm pentru o binecuvântare. La fel şi pelerinii au răspuns cu multă dragoste faţă de pr. Iustin, cântându-i acestui adevarat preot, care are o viaţă de om dăruită aproapelui cu multa dragoste. Ne-am deplasat la Mănăstirea Petru Vodă unde am participat la privegherea de noapte şi la Sf. Liturghie. Odata ajuns la Mănăstirea Petru Vodă, îți doreşti să săruţi toata biserica şi pe dinăuntru şi pe dinafară.
Dimineaţa, am intrat şi am lăsat o candelă pt. cei adormiţi, la cimitirul mănăstirii unde sunt îngropaţi: maica Heruvima, pr.Calciu Dumitreasa, monahul Atanasie Ştefănescu etc.
Pelerinajul nostru a urmat cu Mănăstirea Secu unde ne-am închinat în frumoasa biserică şi la sf. Moaşte, după care am poposit la mănăstirea Sihăstria. Aici pelerinii au avut mai multe obiective de vizitat, la cimitirul mănăstirii, ne-am rugat la pr. Cleopa care este îngropat aici, la pr Ioanichie, etc. Am cântat un Cuvine-se cu adevarat” şi am rugat pe pr. Cleopa să mijlocească la Bunul Dumnezeu să ne ajute pe fiecare după trebuinţă.
A urmat vizita la prima chilie a pr. Cleopa, unde pr. Nifon ne-a făcut o rugăciune de călătorie şi unde am simţit multă binecuvântare.
Ne-am îndreptat spre Schitul Sihla, la vreo 8 km de Sihăstria, dar înainte de a ajunge am oprit la peştera sfintei Teodora. Aici ne-am rugat împreună, i-am dus un ghiveci de flori cuvioasei. Acesta este un loc binecuvântat, plin de încărcătură duhovnicească. La ieşirea din peşteră un călugăr ne-a ţinut cuvânt de învăţătură folositor fiecărui suflet. Am coborât pe la Bisericuţa dintr-un brad iar, după ce ne-am închinat în biserica schitului la sfintele icoane şi la sfintele moaşte, ne-am îndreptat spre Mănăstirea Agapia. Pentru pelerini a fost impresionant şi peisajul precum şi locurile în care s-a nevoit sfânta şi unde se nevoiesc în continuare acei minunaţi călugări.
Când ajungi la Schitul Sihla, ai dori să-ţi lungeşti mîinile şi să cuprinzi toată bisericuţa, pentru a o apropia cât mai mult de suflet.
La Mănăstirea Agapia am admirat pictura din biserică, închinându-ne şi la deosebita Icoană a Maicii Domnului, care a lasat o amprentă pe sufletele noastre cinstindu-o cu mare bucurie.
Am văzut acolo şi casa unde s-a nevoit şi a vieţuit marele duhovnic şi scriitor Nicodim Măndiţă poposind şi la mormântul acestuia.
Pelerinajul a continuat cu Boroaia, bisericuța din sat construită de pr. Ilarion Argatu. Aici ne-am închinat în biserică și la sfintele moaşte a marelui preot Ilarion. Am fost impresionaţi de marea putere care se află langă moaște precum și de mireasma lor dar, și de Icoana Maicii Domnului din acea biserică.
Biserica din Boroaia este o biserică ortodoxă din județul Suceava, ctitorită de Parintele Ilarion Argatu şi fiul său, Alexandru.
La Mănăstirea Cămârzani am fost primiți cu multă ospitalitate și căldură. Biserica are o arhitectură impresionantă și găsim aici o atmosferă plină de flori şi cântări minunate ale maicilor de acolo. Aici s-a servit o ciorba caldă, mai precis o masă binecuvântată, bine venită pelerinilor în drumul lor pe care îl mai aveau de străbătut.
Ne-am îndreptat la Schitul Sf. Mina, aflat în construcție, unde am intrat pentru a ne închina în biserică la icoanele de acolo și la baldachinul ce conținea sf. moaşte, un papuc al sf. Spiridon, o bucățică din lemnul sfintei cruci și numeroase sfinte moaşte. Aici, deși trebuia să intrăm doar pentru închinare, s-a întâmplat o mare minune, un fel de binecuvântare pentru toţi pelerinii, închinându-ne la Icoana Maicii Domnului adusă din Ierusalim am avut marea surpriză de-a vedea (fiecare pelerin) pe Maica Domnului care a deschis ochii şi i-a închis, apoi a deschis ochiul stâng ca o mângâiere pentru sufletele noastre. Fiecare a văzut această minune şi poate da mărturie. Am fost aşa de impresionați încât nu am mai fi plecat din aceea biserică şi de lângă aceea icoană, am uitat de timp că mai avem de plecat mai departe, am avut parte de o mare bucurie duhovnicească.
Aici s-a oferit de către un părinte al schitului, câte un pliant fiecărui pelerin și îndemnul de a pleca în pelerinaj cu pr. Varnava pe urmele Domnului Nostru Iisus Hristos în Israel.
Am continuat pelerinajul ajungând la Iași, unde, ajunși la Mitropolie, ne-am așezat la rândul constituit din numeroși pelerini, pentru a ne închina la moaştele sfintei Parascheva şi ale sfântului Teofil cel nebun pt. Hristos.
  In ciuda vremurilor pe care le trăim, oamenii îşi pun nădejdea în puterea şi ajutorul sfinţilor, mărturie stau miile de pelerini venite din toate colţurile țării pentru a se închina la moaştele lor.
O fetiță din grup, micuţa Parascheva, după ce s-a închinat la sf. moaşte a primit puțină vată de lângă moaştele sfintei Parascheva. Când a ajuns la microbus (după ce a asteptat 21 de ore în frig şi ploaie dormind aprox. o oră, în braţele mamei sale) ne-a mărturisit că în momentul în care a primit vata a simţit că: " îi frige degetul şi că parcă aceea bucăţică de vată îi încălzeşte mânuţele ".


Cu ajutorul tuturor sfinților la care s-au închinat pelerinii, aceștia s-au întors la casele lor, la familiile lor, încărcaţi duhovnicește şi cu bucuria în suflet că o țară care are atâtea colţuri de rai, nu poate să fie decât o țară cu un viitor promiţător şi iubită de Dumnezeu, doar că noi ca şi creştini ortodocşi trebuie să facem front comun cu preoţii noştrii şi să ne rugăm cât mai mult la sfinţi, la Maica Domnului și la Domnul Nostru Iisus Hristos ca să mijlocească la Bunul Dumnezeu să ne ajute în lupta noastră pentru a merge pe calea mântuirii sufletului.
Am ajuns acasă cu dorul de-a revedea din nou frumoasele mănăstiri pline de încarcătură duhovnicească de-al revedea din nou pe dragul nostru părinte Iustin Pârvu, să ne bucurăm de prezența sfinției sale. Asemenea, să ne mai bucurăm și de toate moaştele sfinţilor pline de mireasmă la care ne-am închinat în acest pelerinaj.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.